Marknadsföreningen i Helsingborg
Skräddarsydd utveckling av digital plattform
Skräddarsydd utveckling av digital plattform
Marknadsföreningen i Helsingborg (MiH) är ett nätverk som erbjuder möjligheter att möta olika branschkontakter, delta i aktuella föreläsningar och event. De behövde en ny plattform för att kommunicera information till sina medlemmar, vilket bland annat inkluderade att sälja medlemskap och biljetter till sina evenemang. Vi blev kontaktade för att skapa en helt ny WordPress-baserad webbsida med syftet att effektivisera lösningen för detta.
Kund: Helsingborgs Marknadsförening
Programspråk: PHP, Javascript, HTML, CSS, SQL
Tekniker & ramverk: WordPress, Vue.js, Stripe
När vi började arbetet med MiH nya sida insåg vi snabbt att deras befintliga tema och betallösning inte var tillräckligt effektiv. Efter en grundlig undersökning av deras behov förstod vi att vi behövde bygga om hela sidan för att kunna stödja en sömlös användarupplevelse och skapa en robust, framtidssäker platform.
För att uppnå detta skapade vi ett helt nytt skräddarsytt WordPress-tema och integrerade Fortnox och Stripe för att förbättra deras betalningslösning. Vi anpassade också deras nya design till att vara lättnavigerad och responsiv, vilket gör det enklare för besökare att köpa medlemskap och biljetter till MiHs event.
Genom att implementera vår skräddarsydda lösning har MiH sett ett tydligt resultat och flera fördelar. Försäljningen av medlemskap och eventbiljetter ökat betydligt tack vare den förbättrade och mer tillgängliga betallösningen. Dessutom har MiH nu en sida som representerar deras varumärke och erbjuder en positiv användarupplevelse. Besökare kan enkelt navigera och hitta relevant information, vilket har lett till ökad interaktion på plattformen.